Retourneren (particuliere aankopen)

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het orderbedrag gecrediteerd. De verzendkosten van het retourneren komen voor uw rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via onderstaand Retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • Meld bij onze klantenservice dat u een artikel retour wilt sturen.

  • U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.

  • U ontvangt via e-mail instructies over de afhandeling van uw retour. 

    Uitzonderingen retourneren

    Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

    1. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is, zijn deze producten niet retourneerbaar.

    2. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

    3. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    4. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    6. producten die gekocht zijn door de consument met korting;

    7. Artikelen waarvan de verpakking beschadigd, beschreven of beplakt is. Het artikel moet als nieuw te verkopen zijn.

    8. Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

    9. Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u gemaakt c.q. bedrukt zijn.

    10. Belangrijke informatie voor verzenden.  U dient te zorgen voor een degelijke verzend verpakking zodat de zending onbeschadigd kan worden vervoerd. De verpakking van het artikel is hiervoor niet geschikt aangezien er dan etiketten op geplakt moeten worden.

    Garantie

    1. De Klant dient de geleverde Producten bij aflevering te onderzoeken. Hierbij dient de Klant na te gaan of het geleverde aan de Overeenkomst beantwoordt, te weten:
    a. of de juiste zaken zijn geleverd;
    b. of de geleverde zaken wat de hoeveelheid en aantal betreft overeenstemmen met het overeen gekomene;
    c. of de geleverde zaken voldoen aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik en/of handelsdoeleinden

    2. De Klant die Consument is dient gebreken binnen bekwame tijd na ontdekking of nadat het gebrek redelijkerwijze ontdekt had kunnen worden, doch uiterlijk binnen een jaar, Schriftelijk en gemotiveerd en onder vermelding van de factuurgegevens te melden aan de Leverancier. De vorige zin is van overeenkomstige toepassing op de Klant die Onderneming is, met dien verstande dat de betreffende termijn 30 dagen bedraagt.

    3. De Klant die Onderneming is dient klachten over facturen binnen 30 dagen na factuurdatum Schriftelijk te melden aan de Leverancier.

    4. Indien de Klant geen melding maakt van gebreken of klachten binnen de genoemde termijnen, wordt zijn klacht niet in behandeling genomen en vervallen zijn rechten

    5. Bij Overeenkomsten met Ondernemingen vervallen alle vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen, dat de afgeleverde zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, door verloop van één jaar na aflevering.

    6. Bij Overeenkomsten met Consumenten vervallen alle vorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen, dat de afgeleverde zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, door verloop van twee jaren nadat het gebrek overeenkomstig de voorgaande leden aan Leverancier is gemeld.

    7. Elke aanspraak van de Klant ter zake van geleverde Producten vervalt bovendien, indien:
    a. de Producten niet (meer) te identificeren zijn als zijnde afkomstig van Leverancier;
    b. de gebreken (mede) het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig(e) en/of onjuist(e) behandeling, gebruik en/of opslag of onderhoud van de Producten;
    c. Leverancier niet terstond door de Klant in de gelegenheid is gesteld de reclames te onderzoeken en haar verplichtingen na te komen;
    d. de Klant niet, niet-tijdig of niet behoorlijk heeft voldaan aan de nakoming van enige op hem rustende verplichting

    8. Indien is aangetoond dat de Producten niet aan de Overeenkomst beantwoorden, heeft Leverancier de keuze hetzij de desbetreffende Producten tegen retournering daarvan te herstellen, hetzij te vervangen door nieuwe Producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren. Op deze nieuwe levering zijn deze Algemene Voorwaarden onverkort van toepassing.

    JOZEE van - Hout

    KvK: 76804615